01-05-2016 - pic de neouville
03-05-2016 - Astazu i Mont Perdut
02-05-2016

10 del matí. Aparcament de Grau Roig. No he matinat gaire...donaven vent fort fins al migdia i força fred, per tant penso que no val la pena ser-hi abans. Ho encerto; els quatre núvols que acumulava el vent comencen a esvair-se, el vent va encalmant i la temperatura és de -4ºC. Esquís als peus des del mateix aparcament i pujada clàssica per Coma Estremera fins la Collada de Montmalús. Un cop allí certifico que la baixada cap a l'estany de Montmalús té una bona innivació tot i ser sud. Pujo uns metres més fins a l'avantcim i avall que fa baixada per la pala SE. Primers metres encrostats per l'acció del vent, però de seguida enganxo les cometes inferiors amb una neu pols molt bona. Paro a la gran esplanada que hi ha prèvia a l'estany (cota 2460 aprox.). Mentre faig un mos envoltat de marmotes i isards, penso que val la pena fer un altre cop aquest descens. Així que remunto novament fins la Collada de Montmalús i repetim la jugada! Pujo per tercera vegada la Collada, aquest cop fins el cim. Vent molt fort, però trec el cap per la cara nord i la veig prou bé, així que surto cames ajudeu-me d'aquest infern de ventolera i faig els primers metres amb precaució i esquivant pedres. De seguida suavitza tot: el vent, l'estat de la neu i les pedres emergents. Faig uns 200 metres apoteòsics per l'esquerra de la pala i després em decanto cap a la dreta a buscar l'itinerari de pujada per Coma Estremera, on gaudeixo dels últims girs sobre neu pols (seran els últims de la temporada també?...). De seguida arribo a les pistes i al cotxe. En total, uns 1200 metres de desnivell i 4 horetes d'activitat.

Baixant cap a l'Estany de Montmalús 1

Baixant cap a l'Estany de Montmalús 2

Baixant cap a l'Estany de Montmalús 3

Espectaculars cornisses al pic de Ribuls

Treient el cap a la cara nord des del cim

Corredor NW del Pic Negre d'Envalira

Traces del descens

Últims girs sobre neu pols abans de les pistes.

Zoom del cim pujant al Coll d'Envalira 1

Montmalús i Cercle de Pessons

Zoom del cim pujant al Coll d'Envalira 2

Bona innivació al Pic Negre d'Envalira

...i encara més bona a la zona Puymorens-Mina